2013. április 11., csütörtök

Capri

Március 29-én került sor Capri szigetének meglátogatására. Egy teljes napot terveztünk erre a programra. Komppal Sorrentóból az út kb. 45 perc. Szerencsék volt, gyönyörű idő, napsütés egész nap. Mint Sorrentónál említettem, kb. 25 euró egy oda-vissza út.
Mi Caremar komppal mentünk, előnye a hajóval szemben, hogy olcsóbb, hátránya, hogy ritkábban jár.

Caremar komp, indulás előtt
Érkezés a Nagy Kikötőbe (Porto di Marina Grande), ahonnan elindulhatunk felfedezni a szigetet. Térkép és előzetes felkészülés nélkül itt is csak kóvályoghat az ember, ahogy nagyjából mi is tettük... :) Úgyhogy, ide is vissza kell még térnünk egyszer, valamikor, talán, esetleg... :) Felkészüléshez ezt az interaktív térképet javaslom, többek között: Capri.

Érkezés a Porto di Marina Grandéba
Siklóval mentünk fel a város központjába, az Umberto térre (La piazzetta vagy Piazza Umberto I) 1-2 euróért. Március vége ellenére elég sokan voltunk, de azért kényelmesen capuccinózhattunk mielőtt nekivágtunk a szigetnek. Az egész sziget gyönyörű, de a kilátás az igazi, főleg olyan szép időben, amilyenben nekünk részünk volt. Csak délután kezdtek felhők gyülekezni a sziget felett.

Nem fájdítom a szívemet azzal, amit nem láttunk, csak néhány :) képet szeretnék felvillantani, hogy milyennek is láttuk mi ezt a szigetet és a tengert. A megadott linkeken minden információ megtalálható a látnivalókról, a főbb célokról. (A Kék barlang pl. eléggé csalódást keltő, állítólag)

Lássuk a képeket:

Útban Capri felé, a farvíz
Az út során végig "követett" bennünket...
...a Vezúv
Umberto tér, az óratoronnyal
Kívül furcsa, belül nagyon barokk templom, Umberto tér
Ilyen utakon sétálhatunk
Mediterrán "fíling"
Strandocska
"Belváros"
Sok ilyen kertet látni a szigeten
Villa Jovis
Villa Jovisnál
Villa Jovis, épületmaradványok
Kilátás a Villa Jovisból
Capri este, hazafelé tartunk
Néhány "emberi" és "érdekes" kép:

Itt még a helyiek is csak ámulnak